Allan Høgholm, Badminton Danmark

Sponsorer aktiverer deres partnerskaber til Sudirman Cup

15-05-2019 11:47 |  Badminton.dk |  Jonas Kildegaard Rasmussen
Landsholdets partnere og Badminton Danmark har i samarbejde planlagt flere aktiviteter under Sudirman Cup 2019. Det er win-win for alle parter, da partnerne aktiverer deres rettigheder over for relevante interessenter, og Badminton Danmark får midler til at forsætte sin udvikling af verdensklasse-atleter og sin status som et af de mest succesrige specialforbund, såvel nationalt som internationalt.

Med Sudirman Cup 2019 placeret i Nanning, Kina, er planen klar hos Badminton Danmark og landsholdets partnere; Danisa, VICTOR, Mille og Grundfos - sponsoraterne skal aktiveres.

I det meste af Asien og især i Kina nyder badminton stor bevågenhed. Sporten har mere end 400 mio. fans i Asien, hvoraf cirka halvdelen kommer fra Kina. Samtidig er TV en vigtig faktor for badminton, som til de største turneringer har potentielle seertal i Asien, der nærmer sig en halv milliard mennesker.

- Danisa, VICTOR, Mille og Grundfos har alle Kina som et meget vigtigt marked for deres respektive produkter. Det betyder også, at der er stor fokus på at aktivere de rettigheder, virksomhederne har købt ind på via det danske badmintonlandshold, forklarer Sales Manager for Badminton Danmark, Jesper Larsen. 
Men hvordan aktiveres disse sponsorater? Ja, det er faktisk meget forskelligt.

- Vi forsøger altid at indfri de individuelle ønsker, som vores partnere har. Ud over at partnerne er eksponeret på spillernes tøj, og derved bliver brandet over for mange millioner seere, bliver sponsoraterne brugt meget forskelligt alt efter virksomhedens formål. Nogle af partnerne laver hospitality arrangementer, hvor man ud over at se badminton får mulighed for at møde spillerne, træne med dem, få taget selfies.  Andre bruger det til at få omtale via pressemøder, hvor landstrænerne og/eller spillerne deltager. Ens for alle er, at de producerer content, som de kan bruge på sociale medier og i generel markedsføring på det kinesiske marked, siger Jesper Larsen.

Danisa, VICTOR, Mille og Grundfos har alle valgt at benytte Sudirman Cup som platform til deres ønsker om at aktivere deres sponsorat ud fra hver deres individuelle behov.

- Vi er glade for at støtte de danske spillere og trænere. Badminton er en folkesport i Kina, og landet er et særdeles vigtigt marked for os. Så der er mange gode grunde til, at vi er med. Derudover kombinerer vi sponsoratet med et program for nogle af vores kinesiske kunder, hvor vi taler om vores energieffektive produkter, der kan hjælpe landet med at spare på strømmen og samtidig forbedre komforten for millioner af kinesere. Vores mål er at accelerere vores indsats på det kinesiske marked for at nå FN’s bæredygtighedsmål 6 og 13, som handler om rent vand og sanitet og om at begrænse klimaforandringerne, siger Anette Stubkjær, Senior Sponsor Project Manager i Grundfos. 

Også hos Danisa ser man Sudirman Cup som en essentiel platform at bygge relationer til virksomhedens kunder.

- Sudirman Cup er en af de største badmintonturneringer, der er på verdensplan. Tilmed omfatter den rigtig mange deltagende nationer og deriblandt mange asiatiske lande, hvor Danisa jo har et stort marked og mange samarbejdspartnere. Derfor er det et rigtig godt vindue for os at vise vores partnerskab med Badminton Danmark og det danske badmintonlandshold frem, og det er da også derfor, at vi blandt andet holder pressekonference og har en hel del aktivitet under Sudirman Cup, siger administrerende direktør i Danish Speciality Foods, Erik Bresling.
Glædeligt er det, at landsholdspartnernes behov kan imødekommes uden at gå på kompromis med den sportslige forberedelse og præstation under mesterskabet.

Den fælles forståelse, der er Badminton Danmark og landsholdssponsorerne imellem, er guld værd og en vigtig brik i, at begge parter får det maksimale ud af samarbejdet.

- De partnere, Badminton Danmark har, har været partnere i længere tid, og vi tror og håber på, at det skyldes, at de får et tilfredsstillende udbytte ud af partnerskabet. Ligeledes er den økonomi, som kommer ind via partnerskaberne. en nødvendighed for at sikre den fortsatte udvikling af verdensklassespillere, hvilket er et af hovedformålene i Badminton Danmark, siger Jesper Larsen.

Det danske badmintonlandshold rejser ankommer til Kina og Sudirman Cup den 16. maj og spiller den første kamp mandag den 20. maj mod England.




 


 

BadmintonPeople.dk | BadmintonPeople.com | BordtennisPortalen.dk | Atletik-Motion.dk | RoPortalen.dk | BowlingPortalen.dk | KeglePortalen.dk | PetanquePortalen.dk | DJUportalen.dk | Folkedanseren.dk
ClubPeople.com | Intersite.dk | Foreningsweb.dk

Annoncelinks: Allskin.dk | ConCor - IT-konsulenter | Badmintonsiden.dk

Delete item?