Er du en badminton entusiast, bør du altid holde kroppen ved lige

26-11-2019 13:32 |  BadmintonPeople |  CMS Admin
Badminton er en fysisk sport. Derfor er det altid en god ide, at du holder kroppen ved lige, når du ikke træner. Især hvis du ikke går til træning mere end en eller to gange ugentligt. Det kræver nemlig en vis form, når du løber rundt på banen. Samtidig er styrke ligeledes påkrævet, hvis du vil kunne slå til. 
Nogle melder sig ind i fitnesscentre for at opnå dette. Dog kan du nøjes med at investere i ganske lidt udstyr og gøre det hele hjemmefra.

Invester i det rigtige udstyr, så du kan træne kroppen i hjemmet
Til at starte med er der som sagt formen. Denne bør altid holdes ved lige. Er du en af dem, der bare ikke orker at hoppe i sportstøjet og løbe eller en tur? Så kan du med fordel investere i en hometrainer. Tjek evt. en hometrainer test. Disse er nemlig ganske smarte og effektive. Du skal egentlig bare sætte din cykel på din hometrainer og så træde til. Nemmere er det altså ikke. Dette er især rart om vinteren, hvor de færreste fristes til at begå sig udendørs. Så kan du i stedet for træne hjemmefra, hvor der er dejlig varmt. 
Synes du, at du er i fin form, kan det være, at du vil styrketræne i stedet for. Dette er nemlig også rigtig godt. Mange af dem, der træner i hjemmet, vælger en træningsbænk, som du kan læse mere om her: træningsbænk test. Disse kan nemlig bruges til en hel del. Du kan blandt andet træne bryst, ryg, mave og arme med en træningsbænk. Hertil vil du naturligvis få brug for lidt håndvægte eller en vægtstang. Mere skal der altså ikke til for at træne og styrke kroppen. Nogle træningsbænke er helt flade, mens andre er justerbare. Så det er bare med at finde den, der passer bedst til dig.

Træn hårdt i hjemmet, så du kan se resultater på badmintonbanen
Efter et par ugers hård træning, vil du kunne mærke forskellen, når du spiller badminton. Hvis det er formen, du træner, bliver du mere udholdende. Er det i stedet styrken, du fokuserer på, slår du hårdere og derved længere. Det er altså en forskel, der kan ses. Selvfølgelig kan en god ketcher også gøre en forskel. Men styrke og god form er altså ligeledes noget, der i den grad forbedrer din præstation. 
Udover at være stærkere på banen, gør motion også andet godt for kroppen. Til at starte med forebygger det en del livsstilssygdomme. Derudover gør det dig faktisk gladere og giver dig meget mere overskud. I starten føles det måske ikke sådan, hvis du er ude af form. Men så snart du er inde i rytmen, er det fantastisk. Så længe du ikke gør alt forkert og ødelægger din krop, er der udelukkende fordele i både motion og styrketræning. Et par kilo ekstra muskel giver også de fleste lidt mere selvtillid. Så det er bare med at komme i gang. Også selvom en god præstation på badmintonbanen ikke er målet. Fordelene er mange, så det er bare med at udnytte dem.



 


 

BadmintonPeople.dk | BadmintonPeople.com | BordtennisPortalen.dk | Atletik-Motion.dk | RoPortalen.dk | BowlingPortalen.dk | KeglePortalen.dk | PetanquePortalen.dk | DJUportalen.dk | Folkedanseren.dk
ClubPeople.com | Intersite.dk | Foreningsweb.dk

Annoncelinks: Allskin.dk | ConCor - IT-konsulenter | Badmintonsiden.dk

Delete item?